Covid-19

Spelregels reserveren

Omdat wij maar een beperkt aantal zitplaatsen hebben en wij iedereen een eerlijke kans willen geven om te kunnen reserveren is de duur van de reservering beperkt tot 60 minuten. Du Nord houdt zich aan de richtlijnen van het RIVM. Daarom is het alleen mogelijk om binnen op reservering bij ons te komen ontbijten of lunchen. Op ons terras is het niet noodzakelijk en voorlopig niet mogelijk om te reserveren. 

Controlevragen bij ontvangst

Bij ontvangst bij Du Nord moet er verplicht een controle gesprek plaatsvinden. Als je één van de volgende vragen met ja moet beantwoorden, dan mogen wij je helaas geen toegang verlenen.

  • Heb je de afgelopen 24 uur één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden Celsius)?
  • Heb je op dit moment een huisgenoot of gezinslid met koorts of benauwdheidsklachten?
  • Heb je covid-19 gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 14 dagen vastgesteld?
  • Ben je in contact geweest met iemand die is gediagnostiseerd met of symptomen vertoont van covid-19 in de afgelopen 14 dagen?

Algemene richtlijnen voor gasten – vanaf 1 juni 12.00 uur

Bron: Rijksoverheid, laatste update: 20 mei 2020

  1. Iedereen houdt 1,5 meter afstand tot andere gasten en de medewerkers (uitzondering hierop vormen mensen die een gezamenlijke huishouding vormen en tweetallen. Vanaf drie personen wordt er gehandhaafd, daarom kunnen ook tweetallen die geen gezamenlijke huishouding vormen binnen 1,5 meter van elkaar zitten).
  2. Een maximum van 30 gasten binnen (dus exclusief personeel).
  3. Gasten moeten reserveren om binnen plaats te mogen nemen.
  4. Op terrassen geldt geen maximum aantal personen. Wel moet iedereen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden).
  5. In een checkgesprek vooraf tussen ondernemer en gast wordt ingeschat of een bezoek risico’s oplevert.
  6. Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten hebt.
  7. Het horecabedrijf kan gasten weigeren bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.
  8. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op.
  9. Was bij binnenkomst grondig je handen.
  10. Was na het toiletbezoek grondig je handen.
  11. Betaal contactloos (pin of mobiel).
  12. Online bestelde producten via Fooddrop, Uber Eats en Thuisbezorgd worden door deze bezorgpartners geleverd tot de voordeur, zonder fysiek contact.
  13. Wanneer je je niet houdt aan de 1,5m regels van het horecabedrijf en/of de geldende 1,5m regels van de overheid dan kan de toegang tot het horecabedrijf worden ontzegd. Schade die het horecabedrijf leidt door jouw handelen in strijd met die regels kan op jou worden verhaald.